2011. november 30., szerda

Jugoszláv krémes

Találtam egy nagyon egyszerű és finomnak tűnő receptet, gondoltam ezt ki kell próbálnom, mit mondjak, érdemes volt :)

Jugoszláv krémes

Hozzávalók:
Tésztához:

* 5 tojás
* 20 dkg cukor
* 20 dkg liszt
* 10 dkg darált dió
* 1/2 ek őrölt kávé
* 5 ek étolaj
* 1 tk sütőpor
* csipet só

Krémhez:

* 3 dl tej
* 1 cs vaníliás pudingpor
* 1 ek liszt
* 15 dkg cukor
* 1 cs vaníliás cukor
* 15 dkg vaj

Mázhoz:

* 10 dkg étcsoki vagy tortabevonó
* 1-2 ek étolaj

Elkészítés

1. A tojások fehérjét kemény habbá verjük a sóval, majd hozzáadjuk a cukrot, amivel tovább verjük.
2. Beletesszük a tojássárgákat, sütőport, étolajat, és már csak éppen addig verjük, amíg egynemű lesz.
3. Végül óvatosan a habba keverjük a lisztet, kávét, és a darált diót, de ezt már nem géppel, csak kanállal.
4. Kivajazott, lisztezett tepsibe simítjuk, és tűpróbáig sütjük, majd kihűtjük.
5. A pudingport összekeverjük a liszttel és a tejjel, és sűrűre főzzük. Még forrón belekeverjük a cukrot, és teljesen kihűtjük.
6. A kihűlt pudingot habosra keverjük a puha vajjal. Megkenjük a piskótát krémmel, tetejét pedig csokimázzal vonjuk be.
7. Szeletelés előtt egy éjszakán át hagyjuk dermedni.

A receptet itt találtam



Megjegyzés:
én nagy gáztepsiben sütöttem, és a kisült tésztát  középen ketté vágtam, az egyik felére kentem a krémet, a másik felét pedig ráborítottam, a tetejére csak porcukrot hintettem, mert épp nem volt itthon sem étcsokim, sem tortabevonóm, így is nagyon finom, érdemes elkészíteni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése