2013. december 22., vasárnap

Egy finom sajtos stangli


A sajtos rúd hozzávalói:

60 dkg liszt,
2 db 25 dkg-s kocka margarin,
10 dkg tömlős sajt
1 csapott evőkanál só,
kb 250 gramm kefir,
1 ek. ecet,
1 tojás,
reszelt sajt (trappista és füstölt)
köménymag

A stangli elkészítése:

A margarint alaposan elmorzsoljuk a liszttel, majd hozzáadjuk a sót, a tömlős sajtot és a kefírt. A kefírt fokozatosan adagoljuk, amennyi szükséges.
A hozzávalókat jól összegyúrjuk.
Ezután kettévettem, beliszteztem őket és hűtőbe tettem a mind a két adagot.
Fél óra múlva az egyiket kivettem és lisztezett deszkán kb fél centisre kinyújtottam, megkentem tojással és derelyevágóval keskeny csíkokra vágtam, majd a csíkokat feldaraboltam.
Zsírozott, lisztezett tepsibe helyeztem és ott megszórtam köménymaggal a rudakat.
Előmelegített sütőben, 200 fokon (gáz=legmagasabb fokozaton) kb 20-25 percig sütöttem, míg szép piros nem lett.



A másik adag holnap vagy holnapután lesz kisütve:)

A receptötlet alapja innét van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése