2013. augusztus 26., hétfő

Bodzalekvár


Már évek óta minden évben készítek bodzaszörpöt bodzavirágból, de bodzalekvárt az érett gyümölcsből még sosem csináltam.
Most találtam rá James Wong videójára és úgy éreztem, ki kell próbálnom:




Az eukaliptusz levelet kihagytam, mert nem volt kéznél... de ennek ellenére igazán finom, pikáns ízű bodza lekvárom lett, remélem sikerül a telet megfázás nélkül átvészelni :)

Szóval, ahogy James ajánlotta, 40 dkg bodzához, tettem egy közepes nagyságú almát, egy chili paprikát, és egy citromot, 4 dl vizet, ezt kb. negyedóráig főztem, és utána kicsit eltértem a videóban látottaktól, mert én botmixerrel összetörtem és utána paradicsompasszírozón átkevertem, így a magok kikerültek belőle.
Ezután a léhez tettem kb. 40 dkg cukrot és 1 csomag lekvár zselésítőt, ezzel felforraltam, majd 3-4 percig tovább rotyogtattam, a gázt elzárva az előkészített üvegekbe töltöttem.
3 kis üveggel lett belőle.

Mivel féltem, hogy milyen lesz a chili paprikás lekvár, előtte készítettem ám chili nélkül is:) abba viszont, kevés gyömbért reszeltem:

50 dkg bodza
5 dkg gyömbér
1 citrom,
5 dl víz
ezeket 10-15 percig főztem majd botmixerrel összeturmixoltam, paradicsompasszírozón átengedtem,
majd vissza a fazékba,
50dkg cukrot
1 cs zselésítő
ezekkel összeforraltam és még további 3-5 percig hagytam fortyogni folyamatos kevergetés  közben, majd az előkészített üvegekbe töltöttem
2 közepes méretű befőttesüveggel lett belőle.

Melegen megkóstolva nagyon finom mindkettő változat, ami meglepett, hogy a chilipaprikás nem is lett olyan veszett erős, mint amire számítottam :) ....azért remélem megfázás esetén jó szolgálatot tesz!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése